Tuesday, July 5, 2011

BERSIH 2.0, Ambiga, Anwar... Kamu Tiada Tempat Di Bumi Bertuah Ini...


Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia diucapkan kepada para pembaca dan rakan-rakan bloggers. Agak lama benar saya tidak update blog saya ini. Entah ada yang masih ingat atau dah lupa. Apa pun saya berterima kasih kepada mereka yang memberi sokongan kepada saya selama ini.

Pada entri kali ini saya ingin mengulas tentang kekecohan dan huru-hara yang melanda arus politik negara kita mutakhir ini. Saya merasakan dah sampai masanya kita semua bersatu hati menolak budaya politik jalanan, murahan yang cuba dianjurkan oleh Anwar Ibrahim.

Jadilah warga negara yang bersyukur, sesungguhnya Allah S.W.T sayangkan kita hingga memberikan keamanan, kebebasan, keselamatan dari sebarang mala petaka bencana alam. Kita juga mempunyai pemimpin-pemimpin yang berjasa kepada rakyat. Tolak tepi yang rasuah dan apa saja, tetapi adakah rakyat kita ditembak sesuka hati oleh Kerajaan? Anwar Ibrahim pun diberi layanan VIP semasa didalam Penjara dulu.

Ambiga pula seorang wanita menjadi peguam, lahir didalam negara yang aman damai, tanpa ada prejudis terhadap mana-mana kaum, Ambiga juga diberi gelaran Datuk. Tak cukup lagikah nikmat yang dirasai oleh dia ni?

Wahai Ambiga dan Anwar, sesungguhnya kamu tiada tempat di bumi yang bertua ini, kamu hanya mahu menghuru-harakan negara ini demi kepentingan kamu sendiri. Sanggup kamu melihat rakyat kita berdemonstrasi di jalanan kena tembak dengan gas pemedih mata dan air. Insaflah, jangan sampai melayu bangkit dan 13 Mei berulang.

Sama-sama kita menjadi Rakyat yang bersyukur. Berterimakasih kepada Kerajaan dan Bersyukur Kepada Allah Taala.


KATAKAN TIDAK PADA BUDAYA POLITIK JALANAN!

Wasalam.

No comments: