Friday, December 19, 2014

MH 370 : TRAGEDI PENUH MISTERI MERUNGKAI BERIBU KEMUNGKINAN...



Assalamualaikum w.b.t buat para sahabat dan para rakan-rakan bloggers sekalian. Kali ini Che Dayat ingin mengupas isu yang lama tapi kita masih lagi menunggu apakah kesudahan ceritera ini. Iaitu Tragedi Kehilangan Pesawat MAS MH370...

Telah 8 bulan lebih pesawat milik MAS ini menghilang. Sejak terputus hubungan dengan Air Traffic Controller (ATC) pada 8 Mac yang lalu, pelbagai usaha mencari dan menyelamat dilakukan tetapi seolah menemui jalan buntu. Che Dayat juga ada ketika berasa musykil dan mengandaikan adakah ini satu konspirasi politik dunia? adakah melibatkan alam-alam lain? atau terhempas ke dasar laut tanpa khabar berita? Hanya Allah Taala dan mereka yang berada di dalam pesawat tersebut sahaja yang mengetahui perkara sebenar.

Ada juga timbul desas desus yang melibatkan teori konspirasi bahawa pesawat tersebut kini berada di kepulauan Diego Garcia yang menempatkan Base Tentera Amerika Syarikat... Entahlah, sukar untuk kita menjangkakan apa yang sebenarnya berlaku.

Kemana perginya pesawat MH370 yang penuh misteri ini.... Adakah ia masih diingati? atau dah dilupakan? Adakah kita mangsa konspirasi kuasa-kuasa besar dunia?

sama-sama kita berdoa dan fikirkan....





No comments: