Friday, December 19, 2014

Hudud..... Masih Berliku kah Jalan kita???



Assalamualaikum w.b.t dan salam perjuangan. Rasanya agak lama CHE Dayat menyepi di alam Blogging. Bukan apa, saya sibuk dengan urusan kerjaya dan keluarga yang lebih utama. namun saya masih aktif di facebook. cuma tak banyak masa dan ruang untuk melontarkan buah fikiran di laman blog saya ini.

Para pembaca dan rakan bloggers yang amat sya hormati. kita sudah maklum isu hudud ini sedang hangat diperkatakan sebulan dua ini. Tak kira di sebelah Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat. Namun Che Dayat sangat sedih dengan kenyataan yang tidak sepatutnya keluar dari rakan Pakatan Rakyat PKR dan DAP yang menolak HUDUD. 

Hudud bukan retorik PAS. Hudud ini hukum yang diperintah oleh Allah untuk umat Islam. Sepertimana solat., Puasa, menunaikan haji dan lain-lain amalan dan ibadah kita sebagai muslim. Jadi yang bukan islam akan dihukum mengikut undang-undang sivil yang diguna pakai selama ini.

SEJARAH

Apabila Tanah Melayu dijajah oleh penjajah British, British yang telah membasuh pemikiran rakyat Tanah Melayu bahawa Politik itu asing dan Islam itu hanya terhad kepada Nikah-Kahwin, Kematian, Perceraian, Zakat, Puasa, Hari Raya dan lain-lain yang mana Mahkamah syariah itu bidang kuasanya terhad. 

Dan sehingga kini, kita terus mengamalkan dasar tersebut. Iaitu segala urusan hukum jenayah berdasarkan English Common Law dan bidang kuasa Mahkamah Syariah hanya terhad kepada perkara-perkara tertentu sahaja. 

REALITI DAN KEWAJIBAN SEBAGAI MUSLIM

Realitinya, kita sebagai umat Islam yang mengaku Malaysia adalah Negara Islam, dan Islam sebagai Agama Rasmi wajar menjadikan Al-Quran dan As-Sunnah sebagai panduan setiap segi pemerintahan. Justeru itu Hukum Hudud perlu diterus dan dilaksana tanpa kompromi. 

PAS sebagai Parti Islam yang memperjuangkan dasar-dasar Islam harus bersatu hati mempertahankan pelaksanaan hukum ini. Yang lebih utama adalah Hukum Allah. Bukannya strategi politik. Jika pihak lain tidak boleh terima perjuangan kita maka jangan takut untuk bersendirian. Nyahkan saja mereka dari Pakatan Rakyat. 22 Tahun PAS Kelantan telah membuktikan kejayaan memerintah negeri dengan Bersih dan aman makmur rakyatnya. Betapa berkatnya negeri diterajui oleh Ulama. 

KEPADA DAP DAN PKR

Kepada rakan tahaluf kita DAP dan PKR, cuba untuk berjumpa TG Presiden untuk mendapatkan penjelasan tentang Hudud ini, anda tak perlu takut dan anda tak perlu bimbang. Pakatan tak akan tumbang jika hudud dilaksanakan. Hormati kami sebagaimana kami menghormati anda. 

Saya amat berharap, janganlah biarkan jalan yang berliku ini menghalang PAS untuk melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan, Biar Serambi Mekah menjadi contoh buat semua negeri lain dan Juga Kerajaan Persekutuan. 

Saya menyokong sepenuhnya pelaksanaan Hudud di Negeri Kelantan... 


Takbir!!!!!

Sekian

* Gambar atas : Penulis bersama YB Ustaz Dato' Haji Mohd Amar Bin Haji Abdullah
Timbalan Menteri Besar Kelantan

1 comment:

Unknown said...

In this manner my associate Wesley Virgin's tale launches in this shocking and controversial VIDEO.

Wesley was in the army-and shortly after leaving-he found hidden, "SELF MIND CONTROL" secrets that the government and others used to obtain anything they want.

As it turns out, these are the same SECRETS tons of famous people (notably those who "come out of nothing") and the greatest business people used to become wealthy and famous.

You've heard that you utilize only 10% of your brain.

Mostly, that's because the majority of your brainpower is UNCONSCIOUS.

Perhaps that expression has even occurred INSIDE OF YOUR very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head about seven years back, while riding a non-registered, beat-up bucket of a car without a driver's license and in his pocket.

"I'm absolutely frustrated with going through life check to check! When will I finally make it?"

You've taken part in those thoughts, ain't it so?

Your success story is going to be written. All you have to do is in YOURSELF.

CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S METHOD