Tuesday, June 2, 2009

Kisah Krisis Politik di Perak... Ulasan Saya..


Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada para pembaca dan rakan bloggers sekalian. Maafkan saya kerana sudah lama saya tidak menghantar posting terbaru berkenaan dengan banyak isu-isu semasa. Ini kerana saya amat sibuk untuk membuat persediaan untuk menjalani latihan praktikal di TV9. Saya kini menjalani latihan praktikal di TV9 selama 5 bulan.

Pada kali ini saya akan merungkai atau mengulas secara ringkas sahaja berkenaan dengan isu politik di Perak tidak lama dulu..

Pada hemat saya, kedua-dua belah pihak ada salahnya. Pada pandangan saya, salah kedua-dua belah pihak adalah satu, iaitu mereka gagal mendapatkan undi majoriti melayu pada PRU ke-12 yang lalu...

Apabila kurangnya majority dari kaum Melayu, dan Kaum yang lagi satu menjadi penentu siapa yang akan memerintah, inilah jadinya. Cuba lihat saja di Kedah, mesyuarat DUN diadakan dengan penuh harmonis walaupun dibawah pembangkang, tetapi pembangkang yang terdiri dari orang Melayu...

Sebagai Tuan didalam tanah ini, kitalah yang harus memegang tampuk kuasa dengan lebih kuat dan jitu... Isu Perak ini boleh diselesaikan jika majoriti yang mennganggotai DUN Perak adalah Melayu...

Sekian...

Salam Perjuangan..

No comments: